keskiviikko 1. toukokuuta 2013

Vappu

Niin se on tämäkin päivä mennyt, ja monta muutakin päivää niin, ettei mukana meinaa pysyä. Ihankuin jostain olisi tullut ylimääräistä energiaa, kun niin olen saanut niin paljon aikaiseksi. Piha on nyt melkein kokonaan sulanut, ja olen jonkun verran saanut haravoitua. Ihanaa päästä puutarhan kimppuun. Viime syksynä istuttamani kukkasipulit kasvavat hienosti. Harmittaa vaan kun ei saada tuota nurmikkoa vielä laitettua, mutta joku sanoikin että se kannattaa laittaa mieluummin syksyllä. Ei kuulema tarvi kastella niin paljon kun talvea vasten kylvää siemenet.

Lapsimessuilla tuli käytyä Helsingissä. Viisi tuntia hurahti hetkessä, ja jaloissa tuntui se askelten määrä.

Jotain ikävääkin...mulla todettiin raskausdiabetes. Kävin sokerirasituksessa, ja kahden tunnin sokerit oli liian korkeella. Diagnoosi napsahti heti. Olen nyt mittaillut ahkerasti sokereita kotona, eikä kertaakaan vielä ole ollut arvo liian korkealla. No, tuleepahan tarkkailtua syömisiä enemmän.

Sain toissapäivänä työpaikkani johtajalta positiivisen puhelun. Mulle on kertynyt äitiyslomallakin lomapäiviä, ja kun niitä oli ennestäänkin jäänyt säästöön, mulla on tällä hetkellä 35 vuosilomapäivää. Olen siis kesä-heinäkuun töissä, ja jään sitten vuosilomalle, kunnes äitiysloma alkaa. Hieno juttu. Luulin etten saa elokuulta rahaa mistään.

Odotus on sujunut hienosti. Pahoinvointi on ohi, ja muutenkin olo on hyvä. Välillä olen huolissani kun vatsassa ei tunnu mitään liikettä, mutta lohduttaudun sillä ettei liikkeiden tarvikaan vielä tuntua. Kyllä vauveli välillä on potkaissut niin että tuntuu.  Perjantaina on neuvola, sitten taas kuulen onko kaikki kunnossa.

Eilen illalla löhöilin terassin riippumatossa villaviltin alla ja katselin pihaa, kotaa jonka ikkunasta loimotti nuotion tuli, ja miestäni....tunsin itseni äärettömän onnelliseksi. Sanoin sen ääneenkin miehelleni. Elämäni ei voisi olla paremmin. Minulla on kaikki mitä olen toivonutkin. Oma lapsi on parasta mitä ikinä olen saanut, ja toinenkin tulossa. Ihana ja rakas mies, oma talo, työpaikka, mahdollisuuksia toteuttaa itseäni. Mitä muuta voisin toivoa?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti